Záruky a opravy chybného tovaru
- Záručná doba je uvedená na daňovom doklade /dodacom liste. V prípade, že nie je uvedené inak, platí záručná doba poskytovaná výrobcom. Rozsah záručných dôb jednotlivých značiek je uvedený tiež na www.abcdata.sk v časti reklamácie. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru kupujúcemu, t.j. prevzatím tovaru kupujúcim, predaním tovaru prepravcovi alebo okamihom, keď tovar opustil sklad predávajúceho za účelom jeho odoslania kupujúcemu.
- Záruka zaniká, pokiaľ nebudú dodržané návody predávajúceho k použitiu a údržbe, alebo pokiaľ budú prevedené zmeny, zamenené diely, alebo použitý spotrebný materiál nezodpovedajúci originálnej špecifikácií, alebo bol použitý nesprávny software. To isté platí, pokiaľ bola chyba spôsobená nesprávnym používaním, skladovaním a manipuláciou s prístrojmi, alebo cudzími zásahmi, ako i otvorením prístroja.
- Predávajúci súčasne nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky tovaru.
- Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, nepodstatné odchýlky vo farbe, rozmeroch a/alebo iných kvalitatívnych a výkonových parametroch tovaru. Nároky zo záruky sa ďalej nevzťahujú na otierané diely, ako sú hlavy tlačiarní, farbiace pásky, typové kolieska, tonery, batérie a iné podobne spotrebovateľné alebo vypotrebované materiály.
- Spolu s oznámením chyby tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka, musí byť chybný diel alebo prístroj zaslaný alebo doručený k oprave do reklamačného strediska. Reklamačným miestom je servisné stredisko predávajúceho v sídle spoločnosti alebo autorizovaný servis podľa údajov uvedených na www.abcdata.sk v časti reklamácie. Tovar, zasielaný na reklamáciu servisnému stredisku predávajúceho, je nutný predložiť zásadne s prideleným RMA číslom. Pridelenie RMA čísla si zaistí kupujúci sám on-line spôsobom podľa schémy na www.abcdata.sk v časti nová reklamácia. Doklad o pridelení RMA čísla prikladá kupujúci k reklamovanému tovaru. Tovar musí byť zaslaný na náklady kupujúceho a v prípade oprávnenej reklamácie bude späť zaslaný na náklady predávajúceho.
Súčasne musí spĺňať nasledujúce kritéria:- diely citlivé na elektrostatický náboj musia byť opatrené antistatickým obalom,
- tovar musí byť riadne zabalený, aby nedošlo pri preprave k jeho poškodeniu,
- tovar musí obsahovať kompletné príslušenstvo, ktoré bolo súčasťou dodávky, pokiaľ nie je so servisným strediskom dohodnuté inak,
- tovar musí byť opatrený iba originálnymi nálepkami,
- sériové čísla, záručné pečate a produktové kódy nesmú byť poškodené alebo odstránené,
- u tovaru charakteru software je možné reklamovať iba fyzickú nečitateľnosť médií, okamihom odstránenia ochranných prostriedkov záruka zaniká.
- Spôsob odstránenia chyby určuje servisné stredisko predávajúceho. Pri výdaji tovaru z opravy je kupujúci na doklade „Výdaj z opravy" informovaný o spôsobe riešenia reklamácie. O dobu riešenia reklamácie sa primerane predlžuje záručná doba na tovar. Spôsob a priebeh vybavenia je tiež archivovaný na www.abcdata.sk. V prípade, že by prepravné náklady podstatne presahovali hodnotu reklamovaného tovaru, je tento tovar poslaný kupujúcemu na jeho náklady.
- Nároky plynúce zo záruky náležia iba kupujúcemu a nejde ich bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho previesť na tretiu osobu. Za úhradu zaisťuje predávajúci taktiež pozáručný servis na zakúpený tovar.
- Kupujúci je povinný pri tovare, ktorý zasiela k oprave, si na vlastné riziko uschovať a zazálohovať dáta, ktoré chce zachovať. Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratené dáta a nezodpovedá za škodu tým vzniknutú.
- Ak je uplatnená reklamácia ohľadom úplnosti zásielky alebo zámena v zásielke oprávnená, nesie prepravné náklady predávajúci.
- U prístrojov alebo dielov, u ktorých nebola zistená žiadna chyba, vyúčtuje predávajúci náklady na preskúšanie a dopravu späť ku kupujúcemu.
- Pri predaji tovaru nadobudnutého od predávajúceho tretím osobám je kupujúci povinný zaistiť na vlastné náklady jeho záručný i pozáručný servis.